Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I restaurationsbranchen oplever man en stigning i antallet af kunder, der forlader restauranten uden at betale, skriver TV2.dk.
Jan Laursen, direktør i Bone's, beskriver problemet som systematisk og frustrerende, selvom det økonomisk er begrænset. Hos Bone's sker det 1-2 gange om måneden pr. restaurant, typisk med regninger på 800-1500 kroner. For at bekæmpe problemet har Søgaards Bryghus i Aalborg indført betaling ved bestilling, enten via tjener eller QR-kode, hvilket især den yngre generation har taget godt imod.
Hos restauranternes brancheorganisation HORESTA kender man udmærket til udfordringen.
”Vi omsætter for over 60 milliarder kroner om året, så selvfølgelig kan det ikke undgås, at nogle bevidst snyder, eller at nogle glemmer at betale”, siger administrerende direktør i HORESTA, Pia Voss.
Løsningen kan være at kræve betaling, før maden serveres, men ifølge Pia Voss er det individuelt fra restaurant til restaurant.
Læs hele historien på TV2.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Arp-Hansen Hotel Group sætter omsætningsrekord i 2024
02-05-2025
-
Hotel Fjordgaarden vender udviklingen med millionoverskud
02-05-2025
-
Dansk hotelkæde: Driftsdirektører får nye roller
02-05-2025
-
Stjernekok fra Søllerød Kro med i kulinarisk topmøde på Bornholm
02-05-2025
-
VisitDenmark undersøger Greenpeace-kampagne for brud på ophavsret
02-05-2025
-
Fødevarepriser stiger igen
02-05-2025
-
Billund Lufthavn mærker Ryanairs farvel med stor passagernedgang
02-05-2025
-
Årets dygtigste håndværkere hædres på Københavns Rådhus
02-05-2025