Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De amerikanere, der vælger Danmark som rejsemål, er kvalitetsbevidste og ikke budgetrejsende, fastslår VisitDenmarks markedschef i USA.
Danmark forbindes i USA med høj livskvalitet, sikkerhed og moderne værdier, hvilket gør landet attraktivt for rejsende med høj indkomst og uddannelse.
Politisk og økonomisk usikkerhed påvirker dog rejsemarkedet, og derfor opfordres branchen til ekstra fokus på værtskab og imødekommenhed. Amerikanerne besøger ofte Danmark som en del af en rundrejse og kender primært København, hvilket skaber potentiale for at udbrede kendskabet til resten af landet.
Trods usikkerheder ser markedschefen positivt på 2025, blandt andet på grund af øget flytilgængelighed, men advarer om, at flyselskabernes prioriteringer kan blive en joker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Arp-Hansen Hotel Group sætter omsætningsrekord i 2024
02-05-2025
-
Hotel Fjordgaarden vender udviklingen med millionoverskud
02-05-2025
-
Dansk hotelkæde: Driftsdirektører får nye roller
02-05-2025
-
Stjernekok fra Søllerød Kro med i kulinarisk topmøde på Bornholm
02-05-2025
-
VisitDenmark undersøger Greenpeace-kampagne for brud på ophavsret
02-05-2025
-
Fødevarepriser stiger igen
02-05-2025
-
Billund Lufthavn mærker Ryanairs farvel med stor passagernedgang
02-05-2025
-
Årets dygtigste håndværkere hædres på Københavns Rådhus
02-05-2025