Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
HORESTA retter nu en skarp kritik mod platforme som Tripadvisor og Trustpilot, hvor anonyme og forældede anmeldelser ifølge organisationen får lov at stå uden kontrol. Det skriver Turisme24.
Maria Olafsson, politisk chef i HORESTA, advarer om, at falske anmeldelser kan ødelægge en virksomheds omdømme og kalder det urimeligt, at der ikke kræves dokumentation for at anmelde et sted.
Sammen med den europæiske brancheorganisation HOTREC foreslår HORESTA derfor tre konkrete ændringer:
- krav om dokumenteret besøg
- identifikation via eksempelvis MitID
- tidsbegrænsning på anmeldelser
Kritikken skal sikre mere fair vilkår og større troværdighed for både virksomheder og brugere.
HORESTA understreger, at man ikke er imod anmeldelser, men at de skal foregå på ordnede vilkår. Initiativer som dette ses også i andre lande, herunder Italien, hvor der ligeledes arbejdes på at regulere falske brugeranmeldelser.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Arp-Hansen Hotel Group sætter omsætningsrekord i 2024
02-05-2025
-
Hotel Fjordgaarden vender udviklingen med millionoverskud
02-05-2025
-
Dansk hotelkæde: Driftsdirektører får nye roller
02-05-2025
-
Stjernekok fra Søllerød Kro med i kulinarisk topmøde på Bornholm
02-05-2025
-
VisitDenmark undersøger Greenpeace-kampagne for brud på ophavsret
02-05-2025
-
Fødevarepriser stiger igen
02-05-2025
-
Billund Lufthavn mærker Ryanairs farvel med stor passagernedgang
02-05-2025
-
Årets dygtigste håndværkere hædres på Københavns Rådhus
02-05-2025