Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det svenske madkoncept Moveat, der kombinerer guidede byture med kulinariske oplevelser, udvider nu sin tilstedeværelse i Danmark.
Efter tidligere events i blandt andet København og Aalborg melder selskabet, at konceptet i efteråret rulles ud i Viborg, Holstebro, Silkeborg, Horsens, Kolding, Sønderborg, Lyngby, Køge og Indre By i København.
Moveat går ud på, at gæster betaler mellem 400 og 600 kr. for adgang til seks-otte nøje udvalgte spisesteder, som byder på mindre signaturserveringer.
Turen foregår i eget tempo, og gæsterne guides rundt med hjælp fra en app. Siden den danske lancering har Moveat afholdt 21 events i 13 byer med over 3400 gæster og 134 deltagende spisesteder.
Konceptet har eksisteret i Sverige siden 2018 og samarbejder her med mere end 1500 restauranter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Restauranter ser positivt på resten af 2025
22-08-2025
-
Lynguide: Gode råd om at give advarsler
22-08-2025
-
Jan Fischer går på pension efter 27 år i HORESTA
22-08-2025
PRESSEKLIP
-
Tivoli Friheden lægger ambitiøs plan efter nye ejere
22-08-2025
-
Ny direktør med international erfaring på Ruths Hotel
22-08-2025
-
Dansk hotelmilliardær har ingen planer om at sælge livsværket
22-08-2025
-
Regeringen vil afskaffe afgifter på kaffe og chokolade
22-08-2025
-
Turistdestination indgår partnerskab med stjernerytter
22-08-2025
-
Tidligere USA-ambassadør taler ved HORESTA Årsdag 2025
22-08-2025
-
Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København
22-08-2025
-
Nyt digitalt kort skal fremme økologiske spisesteder
22-08-2025