Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
København lancerer nu DestinationPay – en global version af CopenPay, hvor turister belønnes for bæredygtige og positive handlinger som fx at samle affald op eller cykle til museer.
Initiativet blev præsenteret ved European Tourism Forum i København og er udviklet af Wonderful Copenhagen.
Målet er at inspirere destinationer til at skabe egne versioner af ordningen, der gør det muligt for rejsende at bidrage aktivt til lokalsamfundet. Allerede nu arbejder byer som Berlin og Normandiet med at tilpasse modellen til egne forhold.
Ifølge Søren Tegen Petersen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, handler initiativet om at give rejsende en meningsfuld rolle i destinationens udvikling. Over 100 destinationer har allerede vist interesse.
Wonderful Copenhagen stiller gratis viden og værktøjer til rådighed gennem webinars og en digital playbook, og organisationen håber, at mange vil tage idéen videre.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025