Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

VisitDenmark justerer sin internationale strategi og udvider antallet af prioriterede markeder fra ni til 14. De nuværende hovedmarkeder reduceres til otte, mens seks nye udviklingsmarkeder tilføjes, heriblandt Schweiz, Polen, Belgien og Spanien.

Strategien er godkendt af Det Nationale Turismeforum under By-, Land- og Kirkeministeriet og skal sikre bedre udnyttelse af midlerne til markedsføring. Hovedmarkederne vil fortsat få fuld markedsføringsindsats, mens udviklingsmarkederne afsøges for vækstpotentiale.

Med ændringerne vil de nye otte hovedmarkeder være Tyskland, Storbritannien, Norge, USA, Nederlandene, Sverige, Frankrig, Italien, mens de seks udviklingsmarkeder vil være Schweiz, Spanien, Belgien, Polen, Østrig og Indien.

Læs hele historien på Turistmonitor

Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern

Kæden First Camp er nu også til stede i Tyskland efter overtagelse af campingpladsen Via Claudia. Pladsen bliver kædens første på det tyske marked, som i forvejen sender mange gæster til Norden.

Log ind