Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Antallet af norske turister i Danmark er faldet markant siden 2019. En ny kampagne skal vende udviklingen, og feriehusferie bliver et centralt fokusområde.
VisitDenmark har sammen med partnere analyseret nordmændenes rejsevaner. Undersøgelsen viser, at feriehusferie har stort potentiale, da den kombinerer kystnær afslapning og privatliv med en prisvenlig ferieform.
Attraktioner som Tivoli og Legoland er fortsat vigtige for børnefamilier, men den svage norske krone har gjort nordmændene mere prisbevidste. VisitDenmark samarbejder nu med blandt andre Sol og Strand for at målrette markedsføringen og gøre Danmark mere attraktivt – især tidligt på sommeren, hvor priserne er lavere.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Restaurantchef på Søllerød Kro er gået bort
05-08-2025
-
Italien indleder sag mod Trustpilot
05-08-2025
-
Just Eat lancerer "fri levering" med nyt koncept
05-08-2025
-
Europæiske hoteller kræver stor erstatning af Booking.com
05-08-2025
-
Dansk hotel kræver mio.-kompensation fra Booking.com
05-08-2025
-
Historisk badehotel i Hornbæk sat til salg for 47 mio. kr.
05-08-2025
-
Norrlyst sætter farten en smule ned
05-08-2025