Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I anledning af 20-årsjubilæet for Halloween i Tivoli vælger forlystelseshaven at tilføje en ekstra uge til sæsonen, som i år løber fra 3. oktober til og med 2. november.
Udvidelsen sker på baggrund af mange års stigende besøgstal og omsætning, hvor efterårsbegivenheden nu er blevet en fast tradition for både danske og udenlandske gæster.
Sidste år trak Halloween over en halv million besøgende, og Tivoli forventer, at endnu flere vil finde vej til den stemningsfulde have i år. Adm. direktør i Tivoli, Susanne Mørch Koch, peger på, at kombinationen af (u)hygge, farverige dekorationer og særlige events gør Halloween til en populær oplevelse.
Også turismeorganisationen Wonderful Copenhagen fremhæver Halloween som et vigtigt bidrag til at gøre hovedstaden attraktiv i efterårs- og vintersæsonen, hvor turistovernatninger i oktober 2024 rundede 1 mio.
Foruden klassiske forlystelser og halloween-dekorationer byder Tivoli i år på musicals, monsteroptog og en Michelin-belønnet mexicansk restaurant, der midlertidigt flytter ind i Det Japanske Tårn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flammen holder kursen trods øget konkurrence
30-09-2025
-
HORESTA kommenterer Arena Næstved-sagen i DR P4
30-09-2025
-
Aalborg sætter 83 mio. kr. af til kandidatur om kulturhovedstad i 2032
30-09-2025
-
Nyt direktørskifte hos Hotel Saxkjøbing
30-09-2025
-
Statens overtagelse af Københavns Lufthavne er nu gennemført
30-09-2025
-
Tivoli fejrer 20 år med Halloween
30-09-2025
-
Nyhed fra Billund Lufthavn kan styrke Vestdanmarks turisme
30-09-2025
-
Naturfænomen skaber historisk travlhed i Ribe
30-09-2025
-
Franske topkokke advarer Macron efter længere tid gastronomisk krise
30-09-2025